Uitzicht Tafelberg

Uitzicht vanaf de Tafelberg

dinsdag 23 oktober 2012

De Drakensbergen

Na twee reisdagen met baggerweer (onweer en hevige buien) kwamen we aan in het noordelijke deel van de Drakensbergen, het Royal Natal National Park. Ondanks de heftige bewolking zagen we dat we in een prachtig stukje Zuid-Afrika terecht waren gekomen, waar de bergen hoger moesten zijn dan het deel  dat we konden zien. En toen de bewolking, de volgende dag, hier en daar plaats maakte voor een plukje blauwe lucht, bleken de bergen nog imposanter dan gedacht!
Zo begonnen we aan ons eerste wandelingetje, naar de Tiger Falls. Niet te lang, daar de dreigende bewolking, die ons de afgelopen dagen leek te zijn gevolgd, weer naderde. Na het aanschouwen van de waterval en het eten van een boterhammetje in het zonnetje, zijn we weer 'huiswaarts' gegaan. Net op tijd waren we binnen! Het ging weer spoken in de bergen. Regen en onweer. En dus hout en wijn gehaald en in ons huisje het elektrische kacheltje en de haard aangemaakt.
De volgende ochtend hadden we een stralend blauwe lucht! En dus een wat langere wandeling uitgezocht, boterhammen en zonnebrand gesmeerd en op pad! Prachtige wandeling gemaakt naar een kloof veroorzaakt door de rivier de Tugela. Drie uur heen, tweeeneenhalf uur terug. Terug bij ons huisje aangekomen hebben we genoten van de vogels, bavianen en het hertje in onze achtertuin!
Aangezien het dichtsbijzijnde dorp op 50 km afstand lag en we, op spaghetti en chips na, geen eten meer hadden, hebben we bij de summier bevoorrade kampwinkel witte bonen in tomatensaus gekocht en spaghetti met bonen gegeten. Vervolgens weer bij het haardvuur aan de wijn en chips!
En toen was het einde van de vakantie aangebroken.... Na twee korte wandelingetjes in het park moesten we toch echt afscheid gaan nemen. In de auto naar Johannesburg.
Daar zitten we nu dan op het vliegveld. Na het tikken van dit laatste berichtje nog drie uur wachten voordat het vliegtuig vertrekt.